7 wskazówek, jak zwiększyć skuteczność kampanii e-mail marketingowej

e-mail-marketing

Kampanie e-mailowe są nadal szeroko stosowane w strategiach marketingowych – może to utrudnić twoją pozycję jako marketera, ponieważ musisz znaleźć sposób, aby się wyróżniać, a Twój e-mail nie został natychmiast usunięty.

Przy odpowiednim podejściu Twoja kampania e-mail marketingowa zachęci odbiorców do działania, nawiązania kontaktu z Twoją firmą i uzyskania większej liczby potencjalnych klientów i sprzedaży.

Ale jak to osiągnąć?

Poniższe wskazówki są doskonałym narzędziem do budowania relacji z klientami i dotarcia do ostatecznego celu.

1. Zacznij od osobistego „Hello”

Jeśli chcesz pokazać, że Ci zależy, najważniejsza jest znajomość nazwy klienta. Jest bardziej prawdopodobne, że czytelnicy będą zaintrygowani, aby otworzyć wiadomość e-mail jeśli odwołasz się do nich bezpośrednio. W ten sposób pokazujesz, że twoja firma dba o każdego potencjalnego klienta i poświęca czas na personalizację treści.

Możesz korzystać z narzędzi e-mail np. Mailchimp, które umożliwiają wprowadzanie skrótów, które zostaną zastąpione imieniem i nazwiskiem odbiorcy lub nazwą firmy, gdy wiadomość zostanie wysłana – ta metoda pozwoli zaoszczędzić czas i wykonać zadanie. Jeśli jednak Twoja firma współpracuje z wieloma branżami, rozważ wysyłanie spersonalizowanych wersji wiadomości e-mail, aby każda z nich zawierała informacje specyficzne dla każdej branży.

Przyjmij przyjazne wprowadzenie co zwiększy prawdopodobieństwo, że odbiorca będzie czytał dalej.

2. Zachęcaj klientów do wystawienia opinii

Produkty ze zweryfikowanymi recenzjami zakupu sprzedają się lepiej niż produkty bez opinii. 

W cyfrowym świecie biznesu opinie produktu stanowią ważny aspekt przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

Dlatego nie wystarczy po prostu nakłonić użytkowników do zakupu usługi lub produktu, musisz również zrobić wszystko żeby pozostawili pozytywną ocenę.

Wyzwanie polega na tym, że wielu ludzi nie chce poświęcać czasu na powrót do witryny i podzielenie się swoją opinią – w tym miejscu należy wprowadzić strategię marketingową eCommerce i przejąć inicjatywę.

Dlaczego nie zmotywować klientów oferując im rabat na kolejne zakupy, jeśli poświęcą czas na ocenę ostatniego zakupu? W oparciu o możliwość zniżki przy następnym zamówieniu Twoi klienci będą mieli dobry powód, by poświęcić kilka minut i wystawić pozytywną opinię.

Jeżeli oferujesz usługi zachęcaj klientów, by umieszczali opinie o Twojej firmie w Google. 

Informuj ich, że mogą łatwo i szybko przesłać swoją opinię zarówno z urządzenia mobilnego, jak i z komputera.

Opinie w Google to źródło informacji o Twojej firmie przydatnych dla Ciebie i Twoich klientów. Są one wyświetlane obok wizytówki w Mapach i wyszukiwarce. Dzięki nim możesz wyróżnić swoją firmę.

3. Nagradzaj swoich najbardziej lojalnych klientów

Klienci, którzy regularnie składają zamówienia, są tymi, których zawsze należy pielęgnować – nie wahają się zainwestować pewnej ilości czasu i pieniędzy w Twój produkt lub usługę i musisz pokazać, że to cenisz.

Nie zapominaj, że ich znaczenie nie polega tylko na zwiększeniu sprzedaży, ale może również pomaga w rozpowszechnianiu dobrego słowa o firmie i pozyskaniu nowych klientów.

Oferowanie okazyjnego kodu rabatowego najbardziej lojalnym klientom to najlepszy sposób na zwiększenie retencji, ale nie oferuj czegoś z każdym e-mailem – może to zaszkodzić wiarygodności Twojej marki. Staraj się też, aby było ono zróżnicowane, aby rabaty pozostały przyjemną niespodzianką, a nie czymś, czego się spodziewa.

4. Spraw, by był okazjonalny, pokazując, że nie jesteś robotem

Wiadomości e-mail, które wydają się być tworzone przez autorespondery, praktycznie zawsze trafiają do kosza – dzięki odróżnieniu kampanii e-mail marketingowych od wygenerowanych odpowiedzi i ich personalizacji można uniknąć tego kroku.

5. Utrzymuj linie tematyczne krótkie i zwięzłe

Gdy linie tematyczne przekraczają 7 słów, czytelnicy szybko wyłączają się i zakładają, że otrzymali więcej spamu. Poza tym, gdy temat jest zbyt długi i męczący zniechęca czytelnika. Musisz przejść od razu do sedna i przyciągnąć ich uwagę!

Zachowaj krótkie i esencjonalne linie tematu na 3-5 słów i użyj liczby nieparzystej, aby „złapać oko”, jeśli to możliwe. Porozmawiaj z czytelnikami bezpośrednio i bez wahania, dając im wystarczająco dużo, by zainspirować ich wyobraźnię, ale nie ujawniając tego wszystkiego, aby nadal musieli otworzyć wiadomość e-mail, aby dowiedzieć się, co masz do zaoferowania.

Marki zdały sobie sprawę z wagi kuszącej linii tematycznej, która sprawiła, że ​​eksperymentują z nowymi, urzekającymi technikami – możesz zauważyć, że więcej marek wysyła emoji w tematach. Według Campaign Monitor marki stosujące emotikony w swoich tematach odnotowały wzrost open rates o 45%.

Jeśli jednak zdecydujesz się na tę taktykę, po prostu upewnij się, że nie przesadzasz. Użyj emotikonów, gdy jest to odpowiednie, lub Twoja marka skierowana jest dla młodzieży.

6. Przyjazna i konwersacyjna jest lepsza niż zbędna i zorientowana na sprzedaż

Nikt nie lubi e-maili o sprzedaży. Przyjmij przyjazne podejście i spróbuj skomponować wiadomość e-mail w sposób, który wydaje się pochodzić od osobistego znajomego, a nie od firmy sprzedażowej.

Czytelnicy mogą zmęczyć się równie atrakcyjnymi e-mailami promocyjnymi i automatycznie je pomijają lub usuwają. Przedstaw się jako osobisty doradca, przyjaciel, który chce podzielić się z nimi wspaniałym doświadczeniem.

Aby to osiągnąć, zwróć szczególną uwagę na wybór słów i sposób formułowania zdań. Używaj przyjaznego tonu, a przekonasz się, że zaangażowanie w Twoją kampanię e-mail marketingową będzie znacznie większe.

Jeśli nie masz pewności, czy tworzysz przyjazne treści, możesz nawet skorzystać z usług copywritera. Jakość treści z pewnością sprawi, że uzyskasz pożądane rezultaty.

7. Segmentowane listy pozwalają skupić się na demografii

Najlepsze kampanie to te, które dają ludziom to, czego chcą. Trudno jest odwołać się do innej publiczności, jeśli zastosujesz dokładnie to samo podejście.

Podziel listę swoich e-maili na kluczowe grupy zainteresowań, a będziesz mieć możliwość kierowania na określone grupy demograficzne. Możesz zbierać dane z Google Analytics i z profili mediów społecznościowych za pomocą narzędzi takich jak Facebook Insights.

Po zidentyfikowaniu kluczowych punktów różnicowania między grupami odbiorców podziel odpowiednio je i wyślij e-maile, które zostały spreparowane specjalnie do każdej grupy.

Wiedząc, kim są Twoi klienci i co lubią, zawsze jest dobrym punktem wyjścia do rozpoczęcia kampanii e-mail marketingowej.

Facebook-Insights

 

Te wskazówki pomogą Ci uporządkować kampanię e-mail marketingową i obrócić ją we właściwym kierunku. Jednak nadal możesz potrzebować dostosować metody w zależności od firmy i usług, które oferujesz. Jakość wymaga poświęcenia i dostosowania, a wdrożenie wyżej wymienionych metod jest dobrym miejscem do rozpoczęcia.

Pamiętaj o tych krokach i nie zapominaj, że udana kampania marketingowa to proces, który wymaga czasu i uwagi.