Przewodnik używania Google Search Console

Przewodnik Google Search Console

Każda firma potrzebuje atrakcyjnej i responsywnej strony internetowej. Coraz więcej osób spędza wiele godzin szukając informacji i produktów online. Co więcej, liczba właścicieli smartfonów rośnie każdego dnia. Przyszłość marketingu cyfrowego wygląda jasno.

Po zbudowaniu witryny musisz znaleźć sposób, aby wyróżnić się z tysięcy podobnych witryn, które znajdują się w cyfrowym krajobrazie. Musisz opracować inteligentną i skoncentrowaną strategię marketingu cyfrowego. Istnieje jednak wiele problemów, które nękają witryny internetowe, co negatywnie wpływa na ich wydajność. Twoim zadaniem jako właściciela lub menedżera jest zapewnienie wydajnego działania witryny przez cały czas.

Potrzebujesz narzędzi

Przed rozpoczęciem korzystania z Google Search Console menedżerowie witryn często polegali na Google Analytics, ale to narzędzie już ich nie ogranicza. Google Search Console jest dziś jednym z najbardziej przydatnych narzędzi Search Engine Optimizer. Pamiętaj, że w Search Console nie ma żadnych kroków, jak naprawić witrynę. Pomaga zrozumieć, co dolega twojej stronie, dzięki czemu możesz wymyślić realistyczne rozwiązania.

Pierwsze kroki

Najpierw musisz utworzyć konto w Google Search Console. Następnie przejdź do narzędzia, aby zdiagnozować wszystkie problemy, które powodują, że Twoja witryna jest nieefektywna. Brzmi prosto, prawda? Zobaczmy.

Przeanalizuj swoją witrynę

Przejdź do “Ruch związany z wyszukiwaniem” i znajdź pod nim “Analityka wyszukiwania”.

Zwróć uwagę na cztery najważniejsze wskaźniki, a mianowicie:

Kliknięcia

Wyświetlenia

CTR

Pozycja

Pomagają określić, co napędza bieżący ruch w Twojej witrynie.

Więc co chcesz analizować? Eksperci zalecają rozpoczęcie od “Zapytań”, ponieważ pozwala wyświetlić wszystkie słowa kluczowe, do których można przypisać ruch w Twojej witrynie. Możesz zobaczyć kliknięcia, wyświetlenia, CTR i pozycję dla każdego słowa kluczowego po prawej stronie.

Utwórz nową treść

Teraz wiesz, czego odwiedzający szukają w Twojej witrynie. Na przykład jednym ze słów kluczowych może być “Marketing partnerski dla początkujących”. Możesz napisać dobrze skonstruowany wpis na blogu, dzięki któremu wyszukiwarki łatwiej Cię odnajdą. I póki co, spróbuj tworzyć długie artykuły. Skorzystaj z Google Search Console, aby znaleźć popularne słowa kluczowe, a następnie stworzyć bogate treści spełniające potrzeby użytkowników.

Rozważmy backlinki

Linki zwrotne zapewniały wysoką pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania do 2014 r. kiedy to Google zaktualizował swój algorytm rankingowy. Podczas gdy backlinki są nadal cenne; coś się zmieniło: muszą pochodzić z wiarygodnych, autorytatywnych stron, jeśli chcesz zobaczyć efekt. Dlatego uważnie obserwuj witryny, które często prowadzą do Twojej witryny.

Strona z lepszymi linkami o wysokiej jakości jest bardziej prawdopodobna, by uzyskać wysoki Page Rank niż strona z mniejszą ilością linków. W jednym badaniu najwyżej oceniona treść miała najwięcej zewnętrznych linków. Jeśli linki pochodzą z jednej domeny, pomyśl o stworzeniu treści, która przemawia do wielu innych osób.

Źródła

W sekcji “Wyszukiwanie ruchu” przejdź do “Linki do Twojej witryny”. Search Console ujawnia zawartość, z którą łączy się większość zewnętrznych stron. Jeśli klikniesz “Więcej”, który pojawi się pod Twoimi najbardziej powiązanymi treściami, zobaczysz szczegółową listę każdej witryny, która kiedykolwiek była połączona z Twoją.

Co więcej, możesz pobrać te linki do arkusza kalkulacyjnego, aby bardziej szczegółowo zbadać je w późniejszym czasie. Spróbuj dotrzeć do menedżerów tych witryn. Możesz na przykład wysłać do nich e-mail i zażądać wymiany linków.

Oczywiście, musisz im pokazać, co zyskują w zamian.

Zidentyfikuj problemy z kodowaniem HTML

Kodowanie HTML to tylko niektóre z powodów, dla których szybkość Twojej witryny nie jest tam, gdzie powinna być. A te problemy zdarzają się częściej, niż sobie wyobrażasz. Spróbuj uruchomić swoją witrynę za pomocą Google PageSpeed Insights, aby zobaczyć niektóre z problemów, które spowolniają Twoją witrynę.

Google pokaże Ci, co należy poprawić. Może na przykład doradzić, aby zminimalizować HTML, CSS lub JavaScript. Gdy to zrobisz, możesz spodziewać się znacznej poprawy szybkości witryny. Czy wiesz, że szybko ładowana witryna uzyskuje niższy współczynnik odrzuceń niż jej wolny odpowiednik?

Rozwiąż problemy HTML

Przejdź do pulpitu nawigacyjnego i przejdź do “Wyglądu wyszukiwania”, a następnie “Udoskonalenia HTML “. Tutaj zobaczysz, jakie konkretne problemy nękają Twoją witrynę. Problemem mogą być zduplikowane znaczniki tytułu, opisy Meta, które są zbyt krótkie lub zbyt długie, znaczniki nieinformacyjne i tak dalej. Jeśli klikniesz na sugestię “Powielone opisy meta”, otrzymasz listę konkretnych stron internetowych, w których występuje problem. Na szczęście usunięcie tych problemów jest łatwe. Przydatna wtyczka, taka jak Yoast, może pomóc w tworzeniu przyjaznych SEO opisów Meta, które poprawiają szybkość Twojej witryny.

Zwróć uwagę na zindeksowane strony

Musisz wiedzieć, ile stron Twojej witryny zaindeksowało Google. Po prostu przejdź do “Stan indeksowania” Twojej witryny w zakładce Indeks. Google tworzy łatwy do zrozumienia wykres, który wskazuje liczbę indeksowanych linków. Dodatkowo dowiesz się, ile linków przeszły roboty Google. Możesz usunąć strony, których nie chcesz indeksować w wyszukiwarkach.

Sprawdź swoje adresy URL

Narzędzie “Pobierz i zrenderuj” pomaga przetestować adresy URL. Umożliwia to przeprowadzenie symulacji prowadzącej do lepszego zrozumienia sposobu, w jaki Google skanuje i przeszukuje Twoją witrynę. Możesz zidentyfikować skrypty lub obrazy blokujące roboty indeksujące Google. Przejdź do Pobierz jako Google. Następnie wpisz swój pełny adres URL i naciśnij przycisk ” Pobierz i zrenderuj “. Powinieneś otrzymać raport z elementami, których Google nie skanuje.

To nie są jedyne sposoby, dzięki którym możesz korzystać z Google Search Console, aby ulepszyć swoją witrynę. Zadzwoń do nas aby uzyskać bardziej dogłębną wiedzę na temat korzystania z tego potężnego narzędzia i uzyskać pożądany ruch. Nie ma czasu do stracenia. Zacznijmy teraz.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.